Tidsbestilling i Borgerservice

Du er ved at afspille en video på You Tube. Det vil placere en cookie på din PC/tablet/telefon.


Udfordringen

Der var behov for at gøre borgere opmærksomme på, at der er tidsbestilling i Borgerservice. Så når vi som borgere skal have nyt pas, internationalt kørekort eller skrive under på et indskudslån, eller noget helt fjerde, så skal vi bestille tid.

Det skal gerne gøres lige så naturligt for borgere, at det kræver tidsbestilling at komme til i Borgerservice - på samme måde, som vi bestiller tid hos lægen eller tandlægen, når vi kommer der.

I stedet for at det er et besværligt adgangskort til Borgerservice, er der behov for at formidle, at det er til gavn for borgeren selv. Vi sparer simpelthen tid, hvis Borgerservice ved, at vi kommer.

Løsningen

I samarbejde med en række andre kommuner, blev der udviklet en tegnefilm, som i høj grad skal forstyrre tilskueren og få dem til at hæfte sig ved, at de har gavn af at bestille tid i Borgerservice. Filmen spiller på overraskelsesmomentet og humor.

Resultatet

Filmen blev kørt som en 3 ugers kampagne i forskellige biografer, og den kørte som reklame i busser og tog.

Se mere om formidlingen af tidsbestilling i Borgerservice på Viborg Kommunes hjemmeside.

Sidst opdateret: 11.04.2019