Det uorganiserede barn

  

Du er ved at afspille en video på You Tube. Det vil placere en cookie på din PC/tablet/telefon. 

Udfordringen

Den danske folkeskole lægger stor vægt på, at eleverne kan arbejde selvstændigt og organisere deres arbejde. Men det er vanskeligt for nogle børn. Det kan være svært at forstå det barn, der er meget uroligt i klasselokalet. Der er behov for at formidle det uorganiserede barns følelser. 

Løsningen

Der udvikles en animationsfilm, som i høj grad formidler følelserne hos et barn, der er uorganiseret. Det kan være svært at forstå det barn, der er meget uroligt i klasselokalet. Ved at formidle de følelser barnet har, er intentionen at lærere og andre voksne får muligheden for at gå på besøg i barnets univers og kigge bagom det, der er på spil hos barnet. Barnets motiv er ikke at genere eller forstyrre undervisningen, og det kan være værdifuldt at give lærere og pædagogisk personale indsigt i barnets motiver for at handle, som det gør.

Filmen deler viden om forskellige redskaber og metoder, som kan hjælpe lærere og pædagoger til at forebygge og tackle udfordringerne. Filmen er lavet i et tæt samarbejde med førende børnepsykologer. Den er produceret for Det ny Havredal.  

Resultatet

Filmen er vist godt 16.000 gange og har været med til at skabe opmærksomhed på de børn, der ikke altid oplever det let at være i klasselokalet.

 

 

Sidst opdateret: 27.03.2019